משהו חדש התחיל

29.06.13

מתי כספי, שלמה ארצי, אריק סיני, נתן כהן, ג'ורג' מרטין. דני רובס – האיש והסלוגן של בנט – חוזר בזמן לפנים ולשמות שעשו איתו את הקריירה

הפגישה הראשונה עם מתי כספי: מחמאה עצומה

הייתי בן 25. שימשתי גיטריסט של אריק סיני, ומתי היה באותה התקופה המנהל המוזיקלי שלו. השמעתי למתי שיר שכתבתי, וקיבלתי ממנו הרבה מחמאות, מה שהיה אחד הרגעים המרגשים והמשמחים בחיי.

 

בעיניי הוא כותב גאון. הוא נמנה עם גדולי הכותבים – סשה ארגוב, יוני רכטר, נעמי שמר ועוד מעט מאוד כותבים ברמה הזאת. לשמוע מאדם כזה ששיר שכתבתי הוא מוזיקלי, מעניין, מיוחד – זו מחמאה עצומה לבחור צעיר. שם נהיינו חברים טובים. הוא הפיק את האלבום הראשון שלי, ותהיה סגירת מעגל כשהוא יתארח במופע הקרוב שלי באמפי שוני. במהלך השנים ניגנתי איתו בכל מיני פרויקטים, וגם הייתי המנהל המוזיקלי של פסטיבל ערד, שבו הופיע כשחזר בדיוק מחו"ל.

 

פנים ושמות: הצלחה מפתיעה

את האלבום השני שלי "פנים ושמות" שום חברת תקליטים לא רצתה להפיק, גם משום שהאלבום הראשון שלי לא הושמע הרבה. כל הנסיבות לא עבדו לטובתי, וחברת התקליטים שלי די התחמקה ממני. על האלבום השני עבדתי עם נתן כהן מהנשמות הטהורות. החלטנו שאנחנו מקליטים ועושים אותו לבד, בתקציב באמת אפסי. תקציב בדיחה. הייתי בטוח שאף אחד לא ישמע את התקליט ושאני עושה אותו רק בשביל הבעירה הפנימית שלי.

 

פתאום הוא יצא, ושירים מתוכו הצליחו ברדיו – "פנים ושמות", "לא נרדמת תל אביב" ועוד. זה היה היתד החשוב הראשון שלי בדרך לקריירה בעלת משקל. באותה התקופה ליוויתי את שלמה ארצי כנגן, והאלבום הזה גרם לי להבין שאני רוצה גם להופיע בפני עצמי, ולא רק ללוות אחרים. " סגרתי מעגל כשפגשתי את מקרטני כמה שנים יותר מאוחר, כשהגיע להופעה בארץ. באתי להגיד לו תודה על המוזיקה ונתתי לו דיסק שלי. האם הוא זוכר את זה? הוא פוגש אלפי אנשים; אני מניח שזה היה בעל משמעותגדולה יותר מבחינתי מאשר מבחינתו "

 

האלבום הגיע לפלטינה כפולה, וההצלחה שלו היתה מאוד מפתיעה. השירים היו מפותלים ועם סאונד שלא נחשב נגיש באותה תקופה, מאוד אישי ואפילו קודר. למרות זאת, אנשים התחברו אליו, והכול פרח. זו היתה בעצם פריצת הדרך שלי כזמר-סולן.

 

פגישה עם ג'ורג' ופול: מוזיקה מכוכב אחר

תחנה משמעותית בחיי היתה העבודה עם ג'ורג' מרטין, המפיק המוזיקלי של הביטלס, והפגישה שלי עם פול מקרטני.

 

גיליתי את הביטלס בגיל מאוד צעיר. בעיניי, זו מוזיקה מכוכב אחר. שום דבר לא מרגש ומסעיר ונועז כמו שהם עשו. משהו הסתדר שם והתגבש למשהו ששום דבר אחר כך לא נשמע כמותו.

 

האהבה העצומה שלי אליהם גרמה לי לרצות להגיע אליהם בכל דרך. כדי להגיע ללנון אני צריך לנקוט צעדים שאני עדיין לא בנוי להם (צוחק), אבל כשג'ורג' מרטין הגיע לארץ בשנת 2000, כדי לנצח על קונצרט של הפילהרמונית של הביטלס, זו היתה הגשמת חלום. שרתי שם וגם עבדתי בצמוד אליו כעוזר מנהל מוזיקלי. זה היה ערב מאוד מוצלח ומרגש.

 

אחר כך סגרתי מעגל כשפגשתי את פול כמה שנים יותר מאוחר, כשהגיע להופעה בארץ. באתי להגיד לו תודה על המוזיקה ונתתי לו דיסק שלי. האם הוא זוכר את זה? הוא פוגש אלפי אנשים; אני מניח שזה היה בעל משמעות גדולה יותר מבחינתי מאשר מבחינתו.

 

אני לא מעריץ שוטה שמחפש חלקי בגדים, אבל המוזיקה שלו פשוט שינתה את חיי. כשגיליתי את המוזיקה שלהם, הבנתי מה אני רוצה לעשות בחיים.

 

עם שלמה ארצי: בקרוב אופרת רוק משותפת

הופעתי עם שלמה ארצי במשך חמש שנים כגיטריסט הראשי בהרכב, וחלק מהזמן רק אני והוא, בהופעות אקוסטיות. זה היה בית ספר גדול מאוד להתנהלות מוזיקלית, למקצוענות, לעבודת במה ובכלל.

 

בזמנו גם כתבנו ביחד את אופרת הרוק "שאול". במשך 30 השנים האחרונות היא שכבה במגירה, אבל עכשיו מדברים על זה שבקרוב אולי יפיקו אותה. זו אופרת רוק שעוסקת בעיקר ביחסים הבין אישיים בין המלוכה לנבואה בתקופת שאול.

 

השירים נהדרים כשהיו גם לפני 30 שנה. אני מאוד אוהב אותם, ולדעתי כשהמופע יעלה, זה יהיה חזק מאוד.

 

משהו חדש מתחיל: כשמו כן הוא

לפני חמש שנים הוצאתי את האלבום "משהו חדש מתחיל", אחרי כמעט 12 שנה שלא עשיתי אלבומים, אלא רק הופעתי. הדיסק פתח את הדרך לסיבוב הופעות גדול עם הרכב מפואר וזכה להצלחה. גם השיר 'אני לא מפסיק להתרגש ממך', שהוצאתי לפני כמה חודשים מתוך אלבום הופעה חיה, מצליח מאוד ברדיו. " התגבש אצלי לקח: בכל פעם שאתה חושב שאתה נמצא על אותו המסלול ועושה את אותו הדבר, דרך חדש נפתחת ומאירה לך הזדמנות "

 

אגב כך התגבש אצלי לקח: בכל פעם שאתה חושב שאתה נמצא על אותו המסלול ועושה את אותו הדבר, דרך חדש נפתחת ומאירה לך הזדמנות.

 

בימים אלה אני מקליט אלבום חדש, שלדעתי ייצא לקראת פסח הבא. אני כותב בקדחתנות רבה ומנסה ללטש כל מילה וצליל, כדי שיהיה מדובר באלבום מגובש. אני מאמין באלבומים שלמים הרבה יותר מאשר בסינגלים, וכך גם פועל.

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי