כי שם האלוהים
עוד בפרויקט
עליות
המתים שלנו חג הקרבן: מתי נפסיק להתקרבן? יפה לכם? יאללה, תנוחו תפסיקו לחכות למשיח מי החליט מה זה בכלל מושלם? הנפילה זה מה שנשאר רגע של הולדת האומץ לקבל הולכים אל הלא נודע איתך הסליחה משא האדם המוכשר האח הגדול מקוצר רוח ועבודה קשה אש תמיד אלי, אלי היו פה לפנינו דרוש וקבל שכר שלום לתמימות מדורת השבט על קיר הנצח המדבר הנורא הזה מילים ומעשים בכוונה תחילה רצון האל המטה בידם פעם שלא היה אף פעם מי אני ומה שמי בין האצבעות מה שאי אפשר למחוק שיעור היסטוריה דרושים כהנים על הליכה ועמידה שכינה ביניהם הגוף יודע סודות האל כל הזכויות שמורות? קהילות מדומיינות של מי האור הזה? ערב רב לקחת חלק רק בן אדם שקט. בבקשה על חוף הסליחה אחים בדם על צחוק וביטחון על קו הגבול מתיבה סתומה בחזרה אל טוב הגנה עצמית מתקשים אמרתי לכם ממלכת כוהנים עם עין הרע ראש ולענה אבל וריק הלמות הלב מרכז הכובד אדם ואדמה ברינה יקצור מלאכת החיים תשוקה, זהירות אתגר החירות הכנה לתיקון בין הקירות שריפה, אחים ברית עולם השם המפורש סיפורי עמים אי שקט כפרה למקומות, היכון דור המדבר לא טוהר ולא הדר אלוהי מסכה ושכנתי בתוכם המכהנים עבד כי ימלוך האותיות הקטנות החיים הרגע שבו מישהו ניגש שפת הסימנים לכל איש יש עיין ערך: אהבה שקרנים כל אחד והעקידה שלו להיות כאן צא מן התיבה הפעם הראשונה Get a life!
אלי ויסברט
עם זה ננצח לראות את הברכה להיכנס בשערי הטומאה
פרשת שבוע
מרחב מוגן כולם מדברים עליך אחריו?
עליות
social
facebook whatsup email tweeter
אלי ויסברט //
4.2.15
עליות
הדפיסו
כתבה
שלחו
לחבר
"אולי לכן עוסקות עשרת הדיברות דווקא במה שהוא מובן מאליו ואנושי - לאהוב, לנוח, לכבד, לומר אמת, להסתפק. אין "שם" ו"כאן". מה שתשמעו מ"שם" תוכלו לגלות גם כאן. החוק האנושי הוא אלוהי. החוק האלוהי הוא אנושי"

כי שם האלוהים

זאת הגדולה של הדת. זו הטרגדיה של הדת. היא נותנת כלים, בונה סולם פשוט ומוצק אל השמים. אלי ויסברט - עליות - פרשת יתרו

ראשון

 

"וַיַּעֲמֹד הָעָם מֵרָחק, וּמשֶׁה נִגַּשׁ אֶל הָעֲרָפֶל, אֲשֶׁר שָׁם הָאֱלהִים".

 

שני


כל העם אשר איתי / נעמדו מרחוק 
בעיניהם לצנינים / הייתי ולשחוק 
'יהיה אשר יהיה' / לעצמי ממלמל 
'זה הזמן לפסוע / אל תוך הערפל' 
 כי שמה / כי שמה / כי שם האלוהים

 
שולי רנד

 

שולי רנד - ערפל


 

 

שלישי


שָׁם (תואר הפועל)     
במקום ההוא, לא פה.
 

רביעי

 

כמה מאמץ לצמצם את כל השפע הזה לאמירות קצרות, ברורות ופרקטיות. כמה צריך להקטין, לוותר, לחתוך בבשר החי, לרדת עשר ספירות, להישאר עם הליבה, עם העיקר, ולבנות באמצעותם סולם אל השמים.

 

חמישי


כבר שבועיים שאת לא ישנה. התמונה שלה שרועה בתוך הבור הפתאומי הזה, הדם על הפנים, המבט הזגוגי בעיניים, הדיבור הזה, הפתוח, שהתפרץ לך פתאום מאלוהים יודע איפה, מתחנן, מבטיח, נשבע לתקן, לחזור, להשתנות, לעשות. רק שתצא מזה בשלום.

ועכשיו היא שוב מתרוצצת בבית. צלקת קטנה מכסה אֵימה גדולה. אבל הנפש צועקת. דיברת איתו. הבטחת. מה עושים עכשיו?

 
שישי

 

זאת הגדולה של הדת. זו הטרגדיה של הדת. היא נותנת כלים, בונה סולם פשוט ומוצק אל השמים, "כי שם האלוהים". אלא שבאותה הפעולה היא מרחיקה את השמים עד לקצה הסולם. מה יעשו אלה שכשלו בעלייה? מה יעשו אלה שלא מצאו את הסולם?

 

 

עליות - קובי גדעון
מה יעשו אלה שלא מצאו את הסולם? (פלאש90, צילום: קובי גדעון)

 

 

שביעי


אולי לכן עוסקות עשרת הדיברות דווקא במה שהוא מובן מאליו ואנושי - לאהוב, לנוח, לכבד, לומר אמת, להסתפק. אין "שם" ו"כאן". מה שתשמעו מ"שם" תוכלו לגלות גם כאן. החוק האנושי הוא אלוהי. החוק האלוהי הוא אנושי. הדרך אל השמים מתחילה בלהיות בן אדם.

 

מפטיר
מאז ראשית התרבות, מיליונים על גבי מיליונים של חוקים לא שיפרו, אפילו במעט, את עשרת הדיברות.


ווינסטון צ'רצ'יל

 

הצטרפו לדף הפייסבוק של בית אבי חי

 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו אלינו
שתפו
facebook whatsup email tweeter linkedin insta gplus