לכל איש יש
עוד בפרויקט
עליות
המתים שלנו חג הקרבן: מתי נפסיק להתקרבן? יפה לכם? יאללה, תנוחו תפסיקו לחכות למשיח מי החליט מה זה בכלל מושלם? הנפילה זה מה שנשאר רגע של הולדת האומץ לקבל הולכים אל הלא נודע איתך הסליחה משא האדם המוכשר האח הגדול מקוצר רוח ועבודה קשה אש תמיד אלי, אלי היו פה לפנינו דרוש וקבל שכר שלום לתמימות מדורת השבט על קיר הנצח המדבר הנורא הזה מילים ומעשים בכוונה תחילה רצון האל המטה בידם פעם שלא היה אף פעם מי אני ומה שמי בין האצבעות מה שאי אפשר למחוק שיעור היסטוריה דרושים כהנים על הליכה ועמידה שכינה ביניהם הגוף יודע סודות האל כל הזכויות שמורות? קהילות מדומיינות של מי האור הזה? ערב רב לקחת חלק רק בן אדם שקט. בבקשה על חוף הסליחה אחים בדם על צחוק וביטחון על קו הגבול מתיבה סתומה בחזרה אל טוב הגנה עצמית מתקשים אמרתי לכם ממלכת כוהנים עם עין הרע ראש ולענה אבל וריק הלמות הלב מרכז הכובד אדם ואדמה ברינה יקצור מלאכת החיים תשוקה, זהירות אתגר החירות הכנה לתיקון בין הקירות שריפה, אחים ברית עולם השם המפורש סיפורי עמים אי שקט כפרה למקומות, היכון דור המדבר לא טוהר ולא הדר אלוהי מסכה ושכנתי בתוכם המכהנים עבד כי ימלוך האותיות הקטנות החיים הרגע שבו מישהו ניגש שפת הסימנים לכל איש יש עיין ערך: אהבה שקרנים כל אחד והעקידה שלו להיות כאן צא מן התיבה הפעם הראשונה Get a life!
אלי ויסברט
עם זה ננצח לראות את הברכה להיכנס בשערי הטומאה
פרשת שבוע
מרחב מוגן כולם מדברים עליך אחריו?
עליות
social
facebook whatsup email tweeter
אלי ויסברט //
11.12.08
עליות
הדפיסו
כתבה
שלחו
לחבר

לכל איש יש

אין לנו שליטה מה הוא יהיה. ההורים מכריעים, לפעמים גם החבר'ה מהצבא מוסיפים רובד, משייפים. ובכל זאת – הוא זה אנחנו, ההגדרה הראשונית ביותר. אלי ויסברט בודק מה יש בו, בשם שלנו, שהוא כל כך רגיש. האם מיתוג חדש יכול למחוק שם ישן? עליות – פרשת וישלח

ראשון
קואן חכם שואל: מה היה שמך לפני שנולדו אביך ואמך?

שני
השם שלך. השם שנתנו לך ההורים. השם שדבק בך בטירונות. השם שקוראים לך בעבודה, ברחוב, בבית. חליפת ההגדרה הראשונית שלך, גבול הגזרה, צמוד אליך כמו הגוף עצמו. לגדול לתוכו, להתרגל אליו, למצוא את הדרך הנכונה לגלגל אותו על הלשון, לומר אותו כילד, להתבגר איתו, לשמוע אותו מפי אהובה, לגלות משמעויות נסתרות, סדקים חבויים, משקעים. 

שלישי
זה שיבוש קטן ובכל זאת משגע אותך. שם לך ד' במקום ט' בסוף השם. אפשר לחשוב. אבל אתה נטרף. זה לא אתה, האיש עם הד' בסוף השם משפחה. כאילו איש אחר. לא שזה משנה. אפשר לחשוב. אין לך מושג אפילו מה המשמעות של השם המסורבל שקיבלת מאבא שלך יחד עם ה DNA והחריץ בסנטר. אבל זה לא אתה הד' הזאת. זה כאילו לא משנה מי אתה. וכל הסיפורים האלה פתאום של העולים שפקיד אדיש שינה להם את השם. כאילו שזה משנה. אבל זה משנה. "עם טי"ת " אתה קורא אליו מקצה האולם המלא. הוא מרים עיניים בהפתעה.

hrym
...שנתנו לו ההרים

רביעי

לשנות? למה אתה רוצה לשנות? אבא יודע מזה?

חמישי
קחו את אלוהים. כמה שמות: 'אלוהים' המשפטי, 'אדני' השלטוני, 'יהוה' המסתורי. הוא, מבחינתו, אולי היה מוותר לגמרי. “אהיה אשר אהיה" הוא אומר למשה. אבל זה לא יעזור לו. איך נבין אותו בלי שם? איך נכיל אותו בלי כלי?

sndlr
...ונתנה לו מלאכתו


שישי

יעקב, האיש העוקב, איש העקב, נאבק עם מלאך האלוהים כל הלילה ושורד. הוא מבקש ברכה - ומקבל שם חדש. "לא יעקב יאמר עוד שמך, כי אם ישראל  - כי שרית עם אלוהים ועם אנשים, ותוכל". תמה תקופת העקב, התחילה תקופת השררה. האם שם חדש יכול למחוק שם ישן? האם באמת אפשר למתג את יעקב מחדש? להחליף פונט, לרענן את התמונה, למכור מחדש את יעקב לעצמו ולעולם כמי שיכול להשתרר, לשלוט?

צילום: פלאש 90

שביעי
יעקב נשאר יעקב. בניו נקראו כבר בני ישראל. ההיסטוריה מיטלטלת בין שני השמות, בין יעקביות לישראליות. “החיים הם מאבק בלתי פוסק בין שני זאבים בנפש, הטוב והרע" אמר אינדיאני זקן לנכדו. “ומי מנצח?” שאל הנכד. "פשוט מאוד - זה שאתה מאכיל". את מי אנחנו מאכילים?

מפטיר
אז איך אמרת שקוראים לך
?


מצאתם טעות בכתבה? כתבו אלינו
שתפו
facebook whatsup email tweeter linkedin insta gplus