כולם מדברים עליך
עוד בפרויקט
עליות
המתים שלנו חג הקרבן: מתי נפסיק להתקרבן? יפה לכם? יאללה, תנוחו תפסיקו לחכות למשיח מי החליט מה זה בכלל מושלם? הנפילה זה מה שנשאר רגע של הולדת האומץ לקבל הולכים אל הלא נודע איתך הסליחה משא האדם המוכשר האח הגדול מקוצר רוח ועבודה קשה אש תמיד אלי, אלי היו פה לפנינו דרוש וקבל שכר שלום לתמימות מדורת השבט על קיר הנצח המדבר הנורא הזה מילים ומעשים בכוונה תחילה רצון האל המטה בידם פעם שלא היה אף פעם מי אני ומה שמי בין האצבעות מה שאי אפשר למחוק שיעור היסטוריה דרושים כהנים על הליכה ועמידה שכינה ביניהם הגוף יודע סודות האל כל הזכויות שמורות? קהילות מדומיינות של מי האור הזה? ערב רב לקחת חלק רק בן אדם שקט. בבקשה על חוף הסליחה אחים בדם על צחוק וביטחון על קו הגבול מתיבה סתומה בחזרה אל טוב הגנה עצמית מתקשים אמרתי לכם ממלכת כוהנים עם עין הרע ראש ולענה אבל וריק הלמות הלב מרכז הכובד אדם ואדמה ברינה יקצור מלאכת החיים תשוקה, זהירות אתגר החירות הכנה לתיקון בין הקירות שריפה, אחים ברית עולם השם המפורש סיפורי עמים אי שקט כפרה למקומות, היכון דור המדבר לא טוהר ולא הדר אלוהי מסכה ושכנתי בתוכם המכהנים עבד כי ימלוך האותיות הקטנות החיים הרגע שבו מישהו ניגש שפת הסימנים לכל איש יש עיין ערך: אהבה שקרנים כל אחד והעקידה שלו להיות כאן צא מן התיבה הפעם הראשונה Get a life!
אלי ויסברט
עם זה ננצח לראות את הברכה להיכנס בשערי הטומאה
פרשת שבוע
מרחב מוגן כולם מדברים עליך אחריו?
עליות
social
facebook whatsup email tweeter
אלי ויסברט //
17.3.12
עליות
הדפיסו
כתבה
שלחו
לחבר

כולם מדברים עליך

אני חושב על אסתר המתענה, על המבוכה מול ההיסטוריה שעוד לא נכתבה, על כותרות העיתונים בימים ההם ובזמן הזה, ולרגע אחד עומד משתאה מול העתיד. לאן כל זה הולך? אלי ויסברט - עליות - פרשת צו

ראשון

וַיַּקְרֵב מֹשֶׁה אֶת אַהֲרֹן וְאֶת בָּנָיו, וַיִּרְחַץ אֹתָם בַּמָּיִם, וַיִּתֵּן עָלָיו אֶת הַכֻּתֹּנֶת... וַיָּשֶׂם עָלָיו אֶת הַחֹשֶׁן, וַיִּתֵּן אֶל הַחֹשֶׁן אֶת הָאוּרִים וְאֶת הַתֻּמִּים...  וַיָּשֶׂם עַל הַמִּצְנֶפֶת אֶל מוּל פָּנָיו אֵת צִיץ הַזָּהָב, נֵזֶר הַקֹּדֶשׁ... וַיִּקַּח מֹשֶׁה אֶת שֶׁמֶן הַמִּשְׁחָה... וַיְקַדֵּשׁ אֹתָם.

 

שני
וּבְהַגִּיעַ תֹּר נַעֲרָה וְנַעֲרָה לָבוֹא אֶל הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, מִקֵּץ הֱיוֹת לָהּ כְּדָת הַנָּשִׁים שְׁנֵים עָשָׂר חֹדֶשׁ, כִּי כֵּן יִמְלְאוּ יְמֵי מְרוּקֵיהֶן  שִׁשָּׁה חֳדָשִׁים בְּשֶׁמֶן הַמֹּר וְשִׁשָּׁה חֳדָשִׁים בַּבְּשָׂמִים וּבְתַמְרוּקֵי הַנָּשִׁים. וּבָזֶה הַנַּעֲרָה בָּאָה אֶל הַמֶּלֶךְ - אֵת כָּל אֲשֶׁר תֹּאמַר יִנָּתֵן לָהּ, לָבוֹא עִמָּהּ מִבֵּית הַנָּשִׁים עַד בֵּית הַמֶּלֶךְ.

 

שלישי
בפתחם של שני היכלות, בשני עולמות שאין רחוקים מהם, מתכוננים אהרן ואסתר לבוא אל המלך. האם ירצה בהם? האם יישאו חן לפניו? 

 

רביעי

אני חושב על אסתר. על שלושת ימי הצום. על האֵימָה. אֵימָה משתקת של מי שנבחרה לרשת את כתרה של מלכה מורדת. האם היא פוסעת באותה הדרך? ושתי מרדה וביישה את המלך בפני אורחיו. אסתר מבקשת למרוד בצו המלך שהופץ ב-127  מדינות. האם גורלה יהיה כגורל קודמתה?

חמישי
ובבתי הכנסת, מה אמרו עליה? על היתומה היהודייה המיוחסת והיפה שנישאה למלך הגוי? כמה מהר התנערו ממנה אחיה היהודים בשושן הבירה? מה הטיחו בפניה? מה לחשו עליה מאחורי גבה?

 

שישי
אהרן, בחיר בני ישראל, נכנס אל המלך - ושכל שניים מבניו. אסתר, המתבוללת, נכנסה אל המלך - והצילה את עמה מחורבן. כאן יצאה אש מלפני המלך, כאן הושט השרביט וניתנה הטבעת. מי יידע מהו רצון האל? מי יידע מהו המעשה הנכון?  

 

שביעי
אני חושב על אסתר המתענה, על אהרן הנרגש, על המבוכה מול ההיסטוריה שעוד לא נכתבה, על כותרות העיתונים בימים ההם ובזמן הזה, ולרגע אחד עומד משתאה מול העתיד. לאן כל זה הולך? מה הוא רוצה הפעם?

 

מפטיר
"ואף שיש חולקין לעניין חנוכה... מכל מקום תענית אסתר נתקבלה בכל ישראל"
(הרב יחיאל מיכל עפשטיין, "ערוך השולחן")

מצאתם טעות בכתבה? כתבו אלינו
שתפו
facebook whatsup email tweeter linkedin insta gplus