השם המפורש
עוד בפרויקט
עליות
המתים שלנו חג הקרבן: מתי נפסיק להתקרבן? יפה לכם? יאללה, תנוחו תפסיקו לחכות למשיח מי החליט מה זה בכלל מושלם? הנפילה זה מה שנשאר רגע של הולדת האומץ לקבל הולכים אל הלא נודע איתך הסליחה משא האדם המוכשר האח הגדול מקוצר רוח ועבודה קשה אש תמיד אלי, אלי היו פה לפנינו דרוש וקבל שכר שלום לתמימות מדורת השבט על קיר הנצח המדבר הנורא הזה מילים ומעשים בכוונה תחילה רצון האל המטה בידם פעם שלא היה אף פעם מי אני ומה שמי בין האצבעות מה שאי אפשר למחוק שיעור היסטוריה דרושים כהנים על הליכה ועמידה שכינה ביניהם הגוף יודע סודות האל כל הזכויות שמורות? קהילות מדומיינות של מי האור הזה? ערב רב לקחת חלק רק בן אדם שקט. בבקשה על חוף הסליחה אחים בדם על צחוק וביטחון על קו הגבול מתיבה סתומה בחזרה אל טוב הגנה עצמית מתקשים אמרתי לכם ממלכת כוהנים עם עין הרע ראש ולענה אבל וריק הלמות הלב מרכז הכובד אדם ואדמה ברינה יקצור מלאכת החיים תשוקה, זהירות אתגר החירות הכנה לתיקון בין הקירות שריפה, אחים ברית עולם השם המפורש סיפורי עמים אי שקט כפרה למקומות, היכון דור המדבר לא טוהר ולא הדר אלוהי מסכה ושכנתי בתוכם המכהנים עבד כי ימלוך האותיות הקטנות החיים הרגע שבו מישהו ניגש שפת הסימנים לכל איש יש עיין ערך: אהבה שקרנים כל אחד והעקידה שלו להיות כאן צא מן התיבה הפעם הראשונה Get a life!
אלי ויסברט
עם זה ננצח לראות את הברכה להיכנס בשערי הטומאה
פרשת שבוע
מרחב מוגן כולם מדברים עליך אחריו?
עליות
social
facebook whatsup email tweeter
אלי ויסברט //
14.1.10
עליות
הדפיסו
כתבה
שלחו
לחבר

השם המפורש

מילה אחת כומסת בתוכה שלושה זמנים: היה, הווה, יהיה. עבור האדם הלכוד במסגרות הזמן זוהי מילה בלתי אפשרית, שמאלצת את המבט אל מעבר למה שמתקבל על הדעת. אלי ויסברט – עליות – פרשת וארא

ראשון
פנה למורה בכינוי "המורה".

מטעמי כיבוד הורים ומורים, אין לפנות למורה בשמו הפרטי כשם שאין פונים לאבא או אמא בשמם הפרטי.

(תקנון בית ספר ממ"ד אריאל אשדוד)

 שני
וַיְדַבֵּר אֱלֹהִים אֶל מֹשֶׁה; וַיֹּאמֶר אֵלָיו: "אֲנִי יְהוָה. וָאֵרָא אֶל אַבְרָהָם, אֶל יִצְחָק וְאֶל יַעֲקֹב בְּאֵל שַׁדָּי; וּשְׁמִי - יְהוָה - לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם... לָכֵן אֱמֹר לִבְנֵי-יִשְׂרָאֵל: 'אֲנִי יְהוָה, וְהוֹצֵאתִי אֶתְכֶם מִתַּחַת סִבְלֹת מִצְרַיִם, וְהִצַּלְתִּי אֶתְכֶם מֵעֲבֹדָתָם, וְגָאַלְתִּי אֶתְכֶם בִּזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבִשְׁפָטִים גְּדֹלִים, וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם לִי לְעָם, וְהָיִיתִי לָכֶם לֵאלֹהִים"

שלישי
הסבר מלא למילה יְהֹוָה:  
הכתיב של השם המפורש במקרא. אין הוגים את המילה הכתובה אלא 'השם' או 'אדונָי'. (מילון רב מילים)

מה הטעם בשם שאי אפשר להשתמש בו?

shem_hameforash_aliot

רביעי
יהוה. מילה אחת כומסת בתוכה שלושה זמנים: היה, הווה, יהיה. עבור האדם הלכוד במסגרות הזמן זוהי מילה בלתי אפשרית, כמו ציור פנטסטי - בלתי אפשרי ועם זאת נוכח, מאלץ את המבט אל מעבר למה שמתקבל על הדעת.

חמישי
יהוה הוא אבינו, יהוה הוא מלכנו, יהוה הוא אלוהינו ושופטנו, אבל לפני הכל - הוא יהוה. אלוהי ישראל, בורא שמים וארץ, בוחר להתגלות לעמו בשם האחד אותו לעולם לא יוכלו להכיל או להגות. שם שבכל מופע שלו מעמת את התודעה האנושית עם גבולותיה.

שישי
זוהי, באופן עמוק, החירות. מה שמתחיל בשחרור מעול מצרים מכוון הרבה יותר גבוה - אל חירות ממגבלות הזמן, מכלא החושים; חירות מגבולות הגוף והתודעה. חירות מלאה, מלהיבה, מסוכנת, חסרת גבולות. חירות שהיה, הווה ויהיה דרים בה בכפיפה אחת.

"עבדי הזמן עבדי עבדים הם, עבד השם הוא לבדו חופשי" (רבי יהודה הלוי)

שביעי
האם אנחנו חופשיים לקבל את שבלתי מתקבל על הדעת? האם אנו בני חורין להתעלם מהסטטיסטיקה, לדאות מעל למה שנראה לעין? להביט מעל ומעבר לסביר ולבטוח? לנגד עינינו נולד לעולם עם חדש, ובפיו שירת החירות, שירת האדם בן החורין. האם ידע לקבל את החירות שהוענקה לו? האם נדע אנחנו?

ydv_ld

מפטיר
"יציאת מצרים תהיה לעד האביב של העולם כולו" (הרב אברהם יצחק הכהן קוק) 

 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו אלינו
שתפו
facebook whatsup email tweeter linkedin insta gplus