אמנם שערי בית אבי חי עדיין סגורים >>
×


אמנם שערי בית אבי חי עדיין סגורים, אך אנו ממשיכים להציע לכם מגוון עשיר של תכניות, שיעורים וסדנאות דרך "זוּם" או פייסבוק Live, היישר אל הספה אצלכם בבית. הצטרפו אלינו!

באיחולי בשורות טובות -

הנהלת בית אבי חי

נגישות
בית אבי חי // יצירה יהודית - ישראלית מקורית
title

author במשך עשורים רבים שירתה שרה אייל (1915-2004) כצלמת במערכת הביטחון של מדינת ישראל. היא התנסתה בצילומי מודיעין וריגול, הדריכה את שירותי הביטחון ואף המציאה שיטות חדשניות לצילום חשאי. יותר מכך אי אפשר לחשוף מידע על שירותה.

בעוד שתצלומיה המסווגים שמורים בארכיונים סודיים, תצלומיה האמנותיים נשמרו בארגזים רבים במרתף בית משפחתה בתל אביב. בין אלפי התשלילים שצילמה בזמנה הפרטי אפשר לאתר גם עקבות של עבודתה המודיעינית והחשאית. כך, למשל, בחרה אייל לא פעם בצילום מהמסתור, בלי שהמצולמים יכולים לדעת כי היא מתבוננת בהם.

התצלומים מציגים את גישתה הייחודית של אייל לתיעוד נופים ואנשים ישראליים בשנות ה-50 וה-60. היא לוכדת במצלמתה מדינה שמנסה להגדיר את עצמה ולגבש את זהותה. המבט שלה לא חף מהתבוננות אוריינטליסטית ורומנטית לעתים, אך מלא באור, רגש, שקט, הבנת פרספקטיבה ורוח משוחררת.

לאחר חודשים של עבודה מדוקדקת שבה נסרקו אלפי תשלילים ותצלומים מהארכיון האישי של אייל, בית אבי חי פתח תערוכה שהציגה לקהל חלק נרחב מהאוסף בפעם הראשונה.

אתר זה כולל תצלומים המופיעים בתערוכה של בית אבי חי, שנאצרה על-ידי עמיחי חסון ועוצבה על-ידי סטודיו דב אברמסון; בנוסף הופק קטלוג לתערוכה, וניתן לרכוש אותו בבית אבי חי.

מי שמעוניין ללמוד אודות שרה אייל, מוזמן לעיין במאמרו של כתב עיתון "הארץ" עופר אדרת כאן; ובסקירה קצרה של מנכ"ל בית אבי חי דייויד רוזנסון כאן

* מכיוון שאייל לא תיארכה רבים מהצילומים ולא ציינה את המיקום בו הם נלקחו, איננו יכולים לקבוע בוודאות היכן ומתי צולמו רבים מהתצלומים שבתערוכה.

במשך עשורים רבים שירתה שרה אייל (1915-2004) כצלמת במערכת הביטחון של מדינת ישראל. היא התנסתה בצילומי מודיעין וריגול, הדריכה את שירותי הביטחון ואף המציאה שיטות חדשניות לצילום חשאי. יותר מכך אי אפשר לחשוף מידע על שירותה.

בעוד שתצלומיה המסווגים שמורים בארכיונים סודיים, תצלומיה האמנותיים נשמרו בארגזים רבים במרתף בית משפחתה בתל אביב. בין אלפי התשלילים שצילמה בזמנה הפרטי אפשר לאתר גם עקבות של עבודתה המודיעינית והחשאית. כך, למשל, בחרה אייל לא פעם בצילום מהמסתור, בלי שהמצולמים יכולים לדעת כי היא מתבוננת בהם.

התצלומים מציגים את גישתה הייחודית של אייל לתיעוד נופים ואנשים ישראליים בשנות ה-50 וה-60. היא לוכדת במצלמתה מדינה שמנסה להגדיר את עצמה ולגבש את זהותה. המבט שלה לא חף מהתבוננות אוריינטליסטית ורומנטית לעתים, אך מלא באור, רגש, שקט, הבנת פרספקטיבה ורוח משוחררת.

 

author

 

לאחר חודשים של עבודה מדוקדקת שבה נסרקו אלפי תשלילים ותצלומים מהארכיון האישי של אייל, בית אבי חי פתח תערוכה שהציגה לקהל חלק נרחב מהאוסף בפעם הראשונה.

אתר זה כולל תצלומים המופיעים בתערוכה של בית אבי חי, שנאצרה על-ידי עמיחי חסון ועוצבה על-ידי סטודיו דב אברמסון; בנוסף הופק קטלוג לתערוכה, וניתן לרכוש אותו בבית אבי חי.

מי שמעוניין ללמוד אודות שרה אייל, מוזמן לעיין במאמרו של כתב עיתון "הארץ" עופר אדרת כאן; ובסקירה קצרה של מנכ"ל בית אבי חי דייויד רוזנסון כאן

* מכיוון שאייל לא תיארכה רבים מהצילומים ולא ציינה את המיקום בו הם נלקחו, איננו יכולים לקבוע בוודאות היכן ומתי צולמו רבים מהתצלומים שבתערוכה.

> בחזרה לדף ראשי
0 / 0
0 / 0