נס לא קרה לנו

כולם רוצים נס. למה לא? כוח עליון שיבוא ויעשה סדר גדול ומוחלט, שיפרוץ את חומות המציאות. אבל מהו נס? ומעל מה הוא מתנוסס? אלי ויסברט - עליות - פרשת וארא.

ראשון

לָכֵן אֱמֹר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל: אֲנִי יְהוָה. וְהוֹצֵאתִי אֶתְכֶם מִתַּחַת סִבְלֹת מִצְרַיִם, וְהִצַּלְתִּי אֶתְכֶם מֵעֲבֹדָתָם, וְגָאַלְתִּי אֶתְכֶם בִּזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבִשְׁפָטִים גְּדֹלִים.
 

שני
"המשפחה כבר הסכימה לתרומת איברים, המסמכים היו מוכנים, ולפתע הגיעו נציגים מישיבת 'שובו בנים' והחלו לצעוק על בני המשפחה לבל יתרמו את איבריו ואף הבטיחו שיקרה נס שיחזיר את אבי לחיים בתוך שבוע. לאחר מכן הגיע למקום כדורגלן העבר אלון קפלן, שחזר בתשובה ושכנע גם הוא את בני המשפחה לא לתרום את אבריו. בכירי בית החולים ניסו לשכנע את המשפחה לתרום, אולם ללא הועיל"

(Ynet)
 

שלישי
נֵס   שֵם ז'

1. מעשה פלא, שהוא בניגוד לכל חוקי הטבע, ושלפי האמונה הוא קורה בכוחו של ה'. Miracle.

2. ספרותית: דגל. "גם בתקוע השופר ובהינשא הנס" (ביאליק). Flag.

(מילון "רב-מילים")

נגד חוקי הטבע (פלאש90)

רביעי
כִּי יְדַבֵּר אֲלֵכֶם פַּרְעֹה לֵאמֹר "תְּנוּ לָכֶם מוֹפֵת", וְאָמַרְתָּ אֶל אַהֲרֹן: קַח אֶת מַטְּךָ וְהַשְׁלֵךְ לִפְנֵי-פַרְעֹה, יְהִי לְתַנִּין. וַיָּבֹא מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן אֶל פַּרְעֹה, וַיַּעֲשׂוּ כֵן, כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה. וַיַּשְׁלֵךְ אַהֲרֹן אֶת מַטֵּהוּ לִפְנֵי פַרְעֹה וְלִפְנֵי עֲבָדָיו, וַיְהִי לְתַנִּין. וַיִּקְרָא גַּם פַּרְעֹה לַחֲכָמִים וְלַמְכַשְּׁפִים, וַיַּעֲשׂוּ גַם הֵם חַרְטֻמֵּי מִצְרַיִם בְּלַהֲטֵיהֶם כֵּן. וַיַּשְׁלִיכוּ אִישׁ מַטֵּהוּ, וַיִּהְיוּ לְתַנִּינִם וַיִּבְלַע מַטֵּה אַהֲרֹן אֶת מַטֹּתָם.
 

חמישי

הנס בכבודו ובעצמו. משה של אפרים משה ליליין, 1908
מכל ההבטחות הגדולות – דו קרב של תנינים, פירוטכניקה זולה של מכשפים. איפה "והוצאתי", איפה "והצלתי"? האם אלה פניו של האל בוקע הים, פוער האדמה, עוצר השמש והירח? למה לא מוות פתאומי של פרעה וכל צבאו? למה לא נשרי-ענק שיישאו על כנפיהם את בני ישראל אל הארץ המובטחת? למה משה ובת פרעה והחינוך בארמון המלך וההתעוררות הפתאומית והאיש המצרי ההרוג וההימלטות למדין?
 

שישי
אלוהים, עושה הניסים הגדול, מבטיח ניסים ונפלאות אבל שולח את משה. זה לא המטה שהופך לנחש, אלה לא המים שהופכים לדם ואפילו לא קריעת ים סוף – משה בעצמו הוא הנס. דגל חסדו של האלוהים מתנוסס מעליו. הגאולה תבוא מהאדם, לא מאלוהים.
 

שביעי
כולם רוצים נס. למה לא? כוח עליון שיבוא ויעשה סדר גדול ומוחלט, שיפרוץ את חומות המציאות. שיציל אהובים, שינצח מלחמות, שיביא מים וכלכלה ושמחה. אבל הנס הוא בכל מקום. הנס הוא אנחנו. הנס הוא הדגל שאנו מניפים במקום שבו נגלה לעינינו החסד האלוהי.
 

מפטיר
צירופי מקרים הם דרכו של אלוהים להישאר אנונימי

(אלברט איינשטיין)

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי