אבי לוי מציג: דג מוסר שלם ברוטב מטבוחה

27.08.14

השף אבי לוי מציג: דג מוסר שלם ברוטב מטבוחה


אני באופן אישי מאוד אוהב את ראש השנה. זה חג של המון משפחתיות ושל ביחד ושל מתוקים. בחרתי לקחת מתכון מבית סבתא דווקא - דג מוסר שלם ברוטב מטבוחה, שמבושלת שעות על אש קטנה או על פתיליה. 

זה התחיל בבית של סבתא שלי. הדג היה גדול כזה, ועדיין היה נכנס לתוך הסיר, שהיה עוד יותר גדול - סיר ענק, שטוח כזה. קראנו לו "סיר ראש השנה". וזו בדיוק התמונה שהייתי רואה בכל ערב ראש השנה על השולחן: הדג מוכן, שלם, בשרני, עסיסי,  ועליו המטבוחה. ואז כולם היו ניגשים עם חלות, וכל אחד היה תופס חלק אחר - זה את הדג, ההוא רק רוטב - כל אחד והסנדוויץ' הקטן שלו, הסיפור שלו. זה הזיכרון שלי, זה הסיפור של הילדות שלי, ובגלל זה הבאתי את המתכון הזה דווקא.

בדרך כלל סבא שלי היה זוכה בראש של הדג, ואז היה עושה תנועה כזאת, כאילו הוא אוכל מעדן מלכים. אותי זה היה מפחיד בתור ילד, אבל היום אני יודע שזה אחד הדברים הכי טעימים שיש, וללא ספק הדבר הכי טעים בדג. 

מאחל לכם חג שמח, שנה טובה, שנה מתוקה ושתהיו לראש, ולא לזנב. 

מצרכים:

 

 

 

 

6 עגבניות חלוטות וקלופות, חתוכות לקוביות קטנות 

5 שיני שום חצויות 

3 פלפלים אדומים קלויים היטב על אש גלויה, קלופים וחתוכים לקוביות 
5 כפות שמן קנולה 

2 כפיות פלפל שאטה גרוס 

1 כף מלח גס 

דג מוסר שלם

מיץ לימון סחוט

 
המטבוחה. ממתינה לחלה

אופן ההכנה: 

 

הכנת המטבוחה:

 

מטגנים בסיר מתאים בשמן הקנולה את שיני השום החצויות, עד להזהבה יפה. מוסיפים את קוביות העגבנייה ומבשלים על אש נמוכה בערך שעה וחצי. מטבלים במלח ובשאטה ומוסיפים את הפלפלים הקלויים ומבשלים עוד כשעה, על חום ממש נמוך.

 

הערה: ניתן להוסיף או להפחית ממידת השאטה והפלפלים החריפים בהתאם למידת החריפות הרצויה.

 

הכנת הדג:

  1. מפזרים לימון ומלח גס מעל הדג ובתוכו ומשרים כ-20 דקות. מוסיפים את הדג לתוך הסיר עם המטבוחה ומבשלים על אש נמוכה מאוד עם מכסה סגור, כדי שהמטבוחה לא תישרף, כ-20 עד 30 דקות או עד שבשר הדג נעשה לבן. " וזו בדיוק התמונה שהייתי רואה בכל ערב ראש השנה על השולחן: הדג מוכן, שלם, בשרני, עסיסי, ועליו המטבוחה. ואז כולם היו ניגשים עם חלות, וכל אחד היה תופס חלק אחר - זה את הדג, ההוא רק רוטב - כל אחד והסנדוויץ' הקטן שלו, הסיפור שלו. זה הזיכרון שלי, זה הסיפור של הילדות שלי, ובגלל זה הבאתי את המתכון הזה דווקא "
  2. במהלך הבישול מרטיבים את הדג במטבוחה, כדי שהדג לא יתייבש והטעמים ייספגו.
  3. ב-7-8 דקות האחרונות של הבישול, פותחים את המכסה כדי לצמצם את הנוזלים במטבוחה וכדי שתהיה עסיסית.
  4. בסוף התהליך מניחים על צלחת הגשה גדולה, סוחטים לימון על הדג ומקשטים בכוסברה ובפלחי לימון. אפשר גם ברצועות בטטה או בשום קונפי.

 

למתכונים מיוחדים לראש השנה ולפרויקט סימנים המלא לחצו כאן:

 

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי