דופקים חשבון

מתלבטים איזה סכום לשים בצ'ק לחתונה? האפליקציה "כמה כסף" תחשב בשבילכם באמצעות הזנת הפרמטרים הרלוונטיים

על המקרר שלנו מתחילות להיערם ההזמנות לעונת החתונות שנפתחת בל"ג בעומר הקרוב, והן מאיימות לכסות את כולו. כצפוי, ההזמנות מוחזקות במגנטים שצולמו בעונת החתונות הקודמת – פרצופים מחייכים בבגדים חגיגייים ותנועות אקראיות של מלצרים ברקע – ויחד הן יוצרות תזכורת שאי אפשר להתחמק ממנה. או במילים אחרות: מזל טוב, מה תרצו לאכול הערב - בשר או עוף?

 

כל מזל טוב, כמו תמיד אצל יהודים, מחושב בסכום צ'ק שונה. כי פה זה בן דוד, ושם חבר מהעבודה; ופה זה אולם, ושם גן אירועים; ועם ההוא בכלל לא דיברנו מאז הצבא, וזה נתן לנו כפול בחתונה שלנו; וההיא הביאה מתנה קטנה; וכמה זה יוצא "לכסות את המנה"? ותמיד אני נזכר בסבתא שלי שמנהלת כבר שנים רישום מדוקדק וקפדני במחברת צהובה של "מי הביא כמה" לכל שמחה, וכל אחד מהנרשמים מקבל חזרה בדיוק את מה שהביא. אבל אצלי, בכל פעם שהיד רושמת את הסכום על הצ'ק, היא תמיד מתמרדת מעט, כי אולי יצאנו קמצנים ואולי מגזימים, ואיך בכלל מחשבים את זה.

 

את התשובה לשאלה האלמותית מתיימרת להעניק אפליקציה חדשה באייפון (וגם באתר ברשת) ושמה "כמה כסף?". היא מבקשת לעשות לצ'קים באירועים את מה ש"המחירון של יצחק לוי" עשה לכלי הרכב. הסיפור די פשוט: מזינים את הפרמטרים: סוג האירוע (חתונה, בר מצווה או ברית וכו'), כמות המוזמנים, מידת הקרבה, מקום האירוע, החודש והיום, וכמובן, את הבסיס הכלכלי של המחשב - והרי לכם התוצאה.

 

רוב הפרמטרים מכסים את החישובים המקובלים (גן אירועים בדרך כלל יקר יותר מאולם. בחורף זול יותר מאשר בקיץ, קרבה משפחתית מחייבת יותר), אבל יש כמה שאלות חשובות שנדחקו מטעמי פוליטיקלי-קורקט, כמו השאלה מדוע איך סעיף "עדה" במחשבון. בתגובה לשאילתא במייל שנשלחה לחברה, הבעלים הדפו את העניין בטענה ש"אין צורך להכניס את השד העדתי גם לכאן. אנחנו בעד ואהבת לרעך כמוך והענקת צ'ק יפה והוגן, בלי קשר לדת, גזע, מין או מוצא", אבל יש כמה פזורות יהודיות שאולי כדאי להתחשב בהן.

 

גם סעיף ה"כמה כסף הביאו לשמחה שלי?" נעלם בשל הרצון להיות "אובייקטיבים ככל האפשר", כדברי הבעלים, "אם יש לך דוד קמצן שהביא את אשתו הנוכחית ואת גרושתו וארבעת ילדיהם המשותפים ורשם סכום מעציב בהמחאה, זאת לא הבעיה שלנו. זו מקסימום הוכחה נוספת שהחיים הם לא (רק) גן של שושנים" – אבל יש גם דרך לחשב את זה בכל זאת בעזרת מעט מתמטיקה קלה.

 

האלגוריתם שמשמש לחישוב הסכום פותח בעזרת מתכנתים מהטכניון בחיפה, והיזמים טוענים שהאפליקציה יכולה לסייע גם למתחתנים החדשים, כך שיוכלו לתכנן טוב יותר את תקציב החתונה שלהם, בהתחשב בכסף הממוצע שיביאו האורחים. בעתיד הם גם שואפים להרחיב את השירות לטובת העברה ישירה של הסכום המדויק לחשבון הבנק של הזוג המאושר, או כפי שהם מגדירים את זה: חתונה בסגנון "שלם וסע". " בעתיד היזמים גם שואפים להרחיב את השירות לטובת העברה ישירה של הסכום המדויק לחשבון הבנק של הזוג המאושר, או כפי שהם מגדירים את זה: חתונה בסגנון "שלם וסע" "

 

עד שזה יקרה קמה סביב המחשבון הזה תעשייה שלמה של מחשבונים נלווים: אם עדיין לא החלטתם אם ללכת או להבריז, נסו את "מחשבון התירוצים לאירוע", ואם אתם מול המראה בהתלבטות בין לבוש רשמי לקז'ואל, ישנו "מחשבון למציאת לבוש לאירוע", ולמען סבתא שלי המציאו גם תוכנה ששמה "ספר הצ'קים", שמאפשרת לעקוב אחר כמה כסף נתנו לכם אחרים ולנהל את המחברת הצהובה במחשב. אחרית הימים ממש. 

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של בית אבי חי

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי