קול בשיר חדש

הזמרת אורנה זכאי מספרת על התפילה האישית שלה

כבר זמן מה שאני חושבת לחזור לשיר. חלפו כארבע שנים מאז שהחלטתי להפסיק להופיע, והנה הזדמנות מרתקת לשיר חומרים שהם חדשים לגמרי עבורי כמבצעת. כשחשבתי על נגן שילווה אותי, העדפתי מישהו שבניגוד אלי, עולם הפיוט יהיה העולם ממנו הוא בא ואותו הוא מכיר. את אלעד שמעתי לאחרונה מנגן על עוּד ומאד התרגשתי מנגינתו. לשמחתי הוא נעתר להזמנה ואני חשה שיכול להיות כאן שילוב עדין ומעניין.

 

באשר לתהליך בחירת החומרים: אמנם מאז שאני מנחה ב"קהילות שרות", אני נוהגת להסתובב בחגים בין בתי הכנסת השונים שבשכונתי, אך בתור אדם "חילוני", זוהי מעין חוויה "אנתרופולוגית" של מתבונן מהצד, ואינני מצויה בפיוטים הקשורים לתקופה זו של השנה, כך שאת בחירת החומרים למופע עשיתי באמצעות האזנה של שעות רבות לאתר הפיוט.

 

הפגישה עם אלעד שינתה מעט את התכניות שלי... אני באתי מתפיסה כבדה ודרמטית של יום כיפור, ואילו אלעד טוען בתוקף שזהו יום שמח! אז כעת אנחנו בעיצומו של התהליך...

מהי התפילה האישית שלי?
לו הייתי צריכה לבחור הייתי מאמצת את הבית הראשון משירו של ר' ישראל נג'ארה - "יום ליום אודה":

יוֹם לְיוֹם אוֹדֶה לְשִׁמְךָ אֵל אֲנִי עַבְדֶּךָ  

קוֹל בְּשִׁיר חָדָשׁ וְזֶמֶר טוֹב אֶעֱרֹךְ נֶגְדֶּךָ  

עַל אֲשֶׁר טוֹבוֹת גְּמַלְתָּנִי בְּרֹב חַסְדֶּךָ 

צוּר שְׁמַע שִׂיחִי וְהַקְשֵׁב מִמְּעוֹן שָׁמֶיךָ 

אמנם לא הכנסתי אותו למופע אך הוא אחד הפיוטים האהובים עלי, ומילותיו מביעות בדיוק רב את הכרת התודה והשמחה שאני חשה על ההתחדשות ועל החזרה לשירה.

 

 

אורנה זכאי היא בוגרת האקדמיה למוזיקה במחלקה הווקאלית. הופיעה כסולנית בהרכבים קאמריים של מוזיקה עתיקה ברחבי הארץ ובברלין. לימדה פיתוח-קול בבתי ספר לתיאטרון. נמנית על צוות המנחים של "קהילות שרות".

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי