דמיון חופשי

13.04.17

דימה ואנה עלו עם בני משפחתם מרוסיה. בתוך החדר הדל יצרו השניים עולם דמיונות מרגש. כשאבא היה שוטף את הבית, הם הפליגו בים הסוער, חצו איים נידחים ורקדו עם הילידים. גם כשבגרו, נותרו מחוזות הדמיון נצורים בלבם, וקיבלו משמעות נוספת בחייה של אנה לאחר שדימה נהרג

 

יוטיוב


לזכרו של דימה לויטס

 

בן מרינה ואלכסנדר. דמיטרי (דימה) נולד בברית המועצות ביום ט"ז בתשרי תשמ"ט (27.9.1988). ילד שני להוריו, אח של אנה ודניאל.

 

 


דימה לויטס ז"ל

 

 

בסוף שנת 1990 עלתה המשפחה לישראל, דימה היה בן 4. אנה, אחותו של דימה, כתבה: "בהיותנו ילדים היה לנו משחק אהוב שנהגנו לשחק בו כל שבוע. היינו מדמיינים שהמיטות שלנו הן סירות, כל אחד היה מסדר את מיטתו כמו הסירה הדמיונית בראשו. והיינו מחכים שאבא יבוא לשטוף את הרצפה בחדר, כשאבא סיים נפרש לפנינו אוקיינוס גדול. אמרתי "דימי, הרצפה היא אוקיינוס ואסור לדרוך עליה, מי שדורך טובע". והוא היה מביט בי עם חיוך רחב ומוכן לצאת להרפתקה השבועית שלנו. כך היינו שטים בסירות שלנו לילות וימים, דגים את דגי האוקיינוס ברשת גדולה שהיינו זורקים למים, מדליקים מדורה ומטגנים את הדגים.

 

דימה ואנה עלו עם בני משפחתם מרוסיה לקיבוץ גשור בישראל. בתוך החדר הדל והפשוט יצרו השניים עולם דמיונות סוער ומרגש. אשר קיבל משמעות נוספת בחייה של אנה לאחר "שדימה נהרג במהלך מבצע צוק איתן. אנה לויטס מספרת על אחיה דימה לויטס ז"ל ועל הסרט דמיון חופשי..
 

יוטיוב

 

אהבתי את תחושת הסכנה שטמונה בהיותנו ילדים קטנים, בסירה קטנה בתוך אוקיינוס גדול. אך יותר מכל אהבתי את הידיעה שבכל פעם שאחי ייפול למים מהסירה הקטנה שלו אני אוכל להציל אותו. הייתי זורקת לו שמיכה ומושכת בכל הכוח, הוא היה עולה לסירה שלי, ועכשיו היינו שנינו בסירה אחת, הוא היה אורח שלי והיינו עושים הכל יחד, דגים יחד ומדליקים מדורה, מנקים את הסירה ומכוונים את המפרשים. המשחק שלנו היה נמשך עד שהיינו מבחינים ביבשה מרוחקת." 

 


דימה לויטס

 

 

ביום 18.3.2007 התגייס דמיטרי לצה"ל. הוא שירת כלוחם בחטיבת שריון 7, עבר קורס קצינים והמשיך לשירות קבע ביחידה. כמה חודשים לפני מותו סיים קורס מ"פ מתוך כוונה להמשיך לשירות משמעותי בצה"ל. אימו סיפרה שחודש לפני מותו לא היה בבית בגלל תפקידו במבצע "שובו אחים". בפעם האחרונה שנפגשו דימה היה מחויך ולבש חולצה ורודה, חיבק את אימו, התעניין בשלומה והיה עם מצב רוח טוב. הרגע הזה איתו צרוב בזכרונה.

 

בחודש יוני 2014 התגבר ירי רקטות מרצועת עזה לישראל, ובעקבות כך יצאה ישראל למבצע "צוק איתן" נגד החמאס באזור עזה. המבצע החל ב-8.7.2014 בהפצצות מהאוויר, וכעבור תשעה ימים החלה כניסה קרקעית של יחידות צבא לרצועת עזה לטפל במוקדי הירי ובמנהרות הטרור, משימות שבוצעו עד תום המבצע בסוף חודש אוגוסט.

 

סרן דמיטרי לויטס נפל בקרב במבצע "צוק איתן" ביום כ"ה בתמוז תשע"ד (22.7.2014). איתו נפל סרן נתן כהן. דמיטרי היה בן עשרים וחמש בנפלו. הוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל, ירושלים. 

 

"מלאך חברותי ונטול אגו", כך ספדו לדימה חבריו לקיבוץ ולשירות הצבאי. הוא תואר כחבר אמת, אשר דואג ראשית לחבריו ולזולת ורק בסוף לעצמו. הדרך הזו באה לידי ביטוי גם בשירותו הצבאי, בנוסף, דימה נחשב לקצין משכמו ומעלה, אשר מקצועיות וירידה לפרטים היו נר לרגליו. הוא רכש את אמון מפקדיו במהירות בזכות תכונותיו הטובות וקיבל את המושכות לידיו.


מן העיתונות,

בילדותם נהגו האחים אנה ודימה לויטס לשחק בהרפתקאות דמיוניות, שבסופן תמיד ניצלו - אבל לילה אחד הודיעו לאנה שאחיה נהרג בצוק איתן, והיא הבינה שלא תוכל עוד להושיט לו יד: העולם פתאום בלעדיו"במסגרת "יצירת חיי", פרויקט ההנצחה של "ידיעות אחרונות" ו־ynet, צפתה בסרט האנימציה שיצרה עליהם לי דרור - ומצאה מעט נחמה - מאמר מתוך YNET קולנוע

מיזם הנצחה אמנותי, המפגיש אנימטורים וסיפורי זיכרון אישיים, על חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, בבית אבי חי 29/4/17
מאמר מתוך goodtimes

פנים. יום. זיכרון 2017 30.4.17 - מאמר מתוך  "שוליית הקוסם"

דימיון חופשי - מאמר מתוך ה"ארץ"

בית אבי חי מציג: פנים.יום.זיכרון 30.4.17 - מאמר מתוך "ירושלים נט". האתר הרשמי של רדיו ירושלים


פנים. יום. זיכרון - מאמר מתוך "הארץ"

 זיכרון אבי חי 4.5.17 -  מאמר מתוך: JERUSALEM TIMES

 
 
 
 

הצטרפו לדף הפייסבוק של בית אבי חי

 

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי