שמע ישראל

06.05.12

קובי אפללו התבגר. גם הקשר בין אמן לאמונה נראה לו פתאום יותר ברור. "שמע", האלבום החדש שלו, מסמן בדיוק את השינויים האלה. בראיון לדודו כהן הוא מספר על ההחלטה להוציא את האלבום לבד ועל התהליך שעבר איתו: "הוא מעיד על חיבור חזק ליהדות ועל רצון לגדול ולהרחיב את ה

 

כעיתונאי שהכיר את קובי אפללו עוד מימיו כסולן הלהקה הגלילית "שימעונה", אני יכול לומר בבירור שמעולם לא חשבתי שהוא יגיע לאן שהגיע ברמת הקריירה. הופעות עם ריטה, שיתוף פעולה עם שלמה ארצי, שירים שמבקיעים פעם אחר פעם את הפלייליסטים הנוקשים ביותר - ובעיקר תחושה שלפחות במקרה שלו, הכישרון ניצח. הבחור הצעיר ממעלות, שעבד כנהג הסעות המשפחתית, הצליח להתברג לתעשיית המוזיקה ללא קשרים, ללא קומבינות ואפילו ללא גישה מסחרית.

 

 

 

לפני כחודשיים השיק אפללו את אלבומו השלישי "שמע", שכבר מרמז על ניחוח יהודי. ואכן, בשירים עצמם אפשר למצוא לא מעט אמונה ואלוהות. "בשם 'שמע' יש איזושהי דואליות", מאשר אפללו. "מצד אחד הוא מעיד על חיבור חזק ליהדות, ומצד שני 'שמע' זה לא רק לבקש מהמאזין להקשיב, אלא לבקש ממנו להיכנס לרבדים היותר עמוקים שבאלבום. לשמוע. בטקסטים יש משהו קצת יותר רוחני, קצת יותר מסע פנימי. זה אלבום שמסמן התבגרות. אחרי שני אלבומים על טהרת הגיטרה הקלאסית יש בדיסק החדש הפקות יותר גדולות. הרוח שלו קצת אחרת. מבחינתי הוא מסמן רצון לגדול ולהרחיב את הקהלים".

" התורה לגמרי נמצאת בחיים שלי השכם וערב. היא לגמרי מנחה אותי. אני פונה אליה בכל מה שקשור לעצה. היא פשוט המצפן שלי "

 

איך זה להיות בלי חברת תקליטים מאחוריך, לראשונה מאז הפריצה הגדולה?

"אכן, האלבום הזה נעשה בהפקה עצמית, בלי חסות של חברת תקליטים. זה איזשהו הימור, החלטה כלכלית שלי. זה משהו אחר, פורמט אחר של עבודה. פחות או יותר אותו דבר, רק שאתה מקבל את ההחלטות. אתה יותר עצמאי, אבל ברמה הכלכלית - מממן כל דבר שצריך. השוני טמון בעיקר בשיקולים הכלכליים ובאחריות הכלכלית".

 

שזה קצת מוציא את הפוקוס מהאמנות.

"לא כל כך. אם אתה יודע להתנהל נכון, אז לא. יש לך תקציב מסוים כולל חריגות, ואיתו אתה עובד עם ראש שקט. צריך פשוט לעבוד נכון ולא להתפזר. היום חלק מהאמנים חייבים להיות קצת מנהלי עסקים. רוב האמנים ששורדים הם האמנים שמצליחים לנהל את עצמם כלכלית, כי להמשיך ליצור אתה חייב את הספייס הכלכלי לכך".

 

בזמנו דובר שתקליט דואט עם שלמה ארצי לאלבום החדש שלו. בסופו של דבר השיר המדובר, "שמש", מופיע באלבום שלך דווקא, כשארצי עושה רק קולות.

"מה שקרה זה שלקחתי את אותו שיר, כי בסופו של דבר שלמה החליט לוותר עליו. לא הצלחתי להבין למה, כי הוא מאוד יפה בעיניי. אמרתי לו 'שלמה, חבל, השיר נורא יפה'. הוא שאל 'אהבת את השיר? אז קח אותו'. אחרי ששלמה שמע את הביצוע שלי הוא העלה כמה רעיונות, נכנס לאולפן, פתח מיקרופון ופשוט העלה קולות לשיר".

 

איך היה לעבוד איתו?

"וואו, הוא איש מרתק ברמות גבוהות. הוא מרתק, מלא בסיפורים שכל אחד מהם הוא משהו משמעותי. ההתייחסות שלו וזווית הראייה שלו מאוד אמיתית ומשמעותית. הניסיון עושה את שלו".

" שלמה ארצי הוא איש מרתק ברמות גבוהות. הוא מרתק, מלא בסיפורים שכל אחד מהם הוא משהו משמעותי. ההתייחסות שלו וזווית הראייה שלו מאוד אמיתית ומשמעותית. הניסיון עושה את שלו "

גם האמונה של אפללו עושה את שלה. מאז ומתמיד הוא היה רוחני, אבל נדמה שבשנים האחרונות הוא לוקח את זה לכיוון יהודי-מעשי. אמנם כרגע הוא לא חובש כיפה ("בשלב הזה אני פחות מתעסק בסממנים החיצוניים. אם זה יבוא לידי ביטוי בעתיד - אני מאמין שאעשה את זה"), אבל קובע עתים לתורה, שומר שבת ובאופן כללי מחובר הרבה יותר למצוות. בנוסף לכך הוא אף חבר ב"קבוצת האמנים" - חבורה של מספר אמנים (דוד ד'אור, שלמה בר, יהודה מסס, תומר מתנה, נתי רביץ ואחרים) שלומדת מדי שבוע גמרא ביחד עם הרב יצחק גבאי. לפני כשנה הם אף העלו מופע משותף, שבמהלכו התארחו בדברי תורה וחיזוק הרב זמיר כהן והרב יצחק גבאי.

 

זהו, הפכת למאמין?

"היום אני מבין את הקשר הכל כך חשוב בין אמן לאמונה. ברור לי שאם לא אזין את עצמי כל הזמן באמונה - אני יכול להתבלבל ממש. אפשר לומר שאם בזמנו האמונה שלי היתה אז עוד איזשהו כלי בחיים שלי, היום היא המצפן העיקרי. בכלל, אני הרבה יותר ער מבחינה רוחנית. התורה לגמרי נמצאת בחיים שלי השכם וערב. היא לגמרי מנחה אותי. אני פונה אליה בכל מה שקשור לעצה. היא פשוט המצפן שלי. אני פחות ברמה של הגדרות, אבל ברמת המעשים - אני נמצא הרבה יותר במקום הזה".

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי