הדף השבועי - הקדמה והסבר

29.07.08

מדי שבוע תחלוק איתנו הרבה תמר דבדבני פרשנות אישית מתוך לימוד 'הדף היומי' במהלך השבוע החולף. כל מקור יוסבר בפשטות, יתורגם ויושם בהקשרו, אבל עיקר הדברים יוקדשו לעיון ברעיונות ובמסרים הטמונים בו. אתם מוזמנים להצטרף אל המסע לאורכו ולעומקו של התלמוד, לדון בט

על המדור

 

לפני שלוש שנים וחצי הצטרפתי ללימוד הדף היומי. איתגרתי את עצמי בפרויקט המוטרף הזה כי רציתי לחייב את עצמי בלימוד יומיומי של הטקסט שהפך בשנים האחרונות להיות מרכז חיי המקצועיים והאישיים – התלמוד הבבלי.

מדי שבוע אכתוב כאן משהו מתוך הלימוד השבועי שלי – קטע קטן, נבחר וממוסגר מתוך רצף המשפטים, הדיונים, ההלכות והאגדות שנתקלתי בהם במהלך השבוע החולף. כל מקור יוסבר בפשטות, יתורגם (אם יהיה בכך צורך) ויושם בהקשרו, אבל עיקרי דבריי יוקדשו לעיון ברעיונות ובמסרים הטמונים בו: שאלות מעניינות שהטקסט מעלה, ואתגרים רגשיים ומחשבתיים שהוא מציב.

הפרשנות שלי היא רק נקודת מבט אחת מני רבות אפשריות. אשתדל שלא לכפות את עמדותיי ודעותיי על התלמוד, אלא להביט בו בכנות ובישירות ולאפשר לו "לדבר" בשפתו. בו בזמן, אני מחוייבת להבין אותו בשפתי שלי, משום שאין לי דרך אחרת לשמוע ולהבין. אני מקוה שה"התנגשות" בין המוטיבציות הללו תניב קריאה מעניינת ומאתגרת.

אתם מוזמנים ומוזמנות להצטרף אל המסע שלי לאורכו ולעומקו של התלמוד, לדון עמי בטקסטים הנבחרים, להתווכח עם פרשנותי ולהציע קריאות משלכם.

**
על כותבת המדור - הרבה תמר דבדבני:
נולדה וגדלה בקיבוץ ראש הנקרה, חיה היום בירושלים. הוסמכה לרבנות על ידי ההיברו יוניון קולג' בירושלים. בעלת תואר שני בתלמוד ובלימודי מגדר ממכון שכטר למדעי היהדות. מלמדת הלכה וספרות חז"ל בהיברו יוניון קולג', בבית המדרש בירושלים ובמכינה הקדם צבאית תל"מ ביפו. מנחה בתכנית העמיתים של "קולות". 

לתגובות: editor@bac.org.il
 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי