רצון האל

לרגע אחד מפסיקה הדת להיות נעלי הבית הישנות והמנחמות, והופכת לחוויה מאתגרת ומסוכנת. אלי ויסברט – עליות – פרשת בלק

ראשון

לפני כ-200 שנה חי זקן ושמו לאנג. ללאנג העני יש סוס ונכד יחיד שאותו אהב נורא יום אחד ברח סוסו. השמועות הופצו אמרו לו אנשי הכפר: "כמה מסכן אתה" אמר להם הזקן:"כך רצה האל" כעבור שבוע חזר סוסו עם עדר של סוסים יפים. אמרו לו אנשי הכפר: "איזה מזל יש לך" ענה להם הזקן: "כך רצה האל". נכדו של הזקן הלך להאכיל את הסוסים  וכשהאכיל את סוסי הפרא בעט בו סוס ונכדו של הזקן נקע את רגלו, אמרו לזקן אנשי הכפר: "כמה מסכן אתה" אמר הזקן: "כך רצון האל" באותו הזמן התקיימה מלחמה וגייסו את כל הנערים. הגיעו אל הזקן ואל נכדו וראו שרגל הנכד שבורה והמשיכו בדרכם. אמרו לו אנשי הכפר:"איזה מזל יש לך" אמר הזקן: "זה רצון האל".
 בסוף המלחמה מתו רוב הנערים אמר הזקן: "רע גורר לטוב וטוב גורר לרע".

 

שני
הפגנת כוח נגד מעצר הרבנים: הרב דב ליאור והרב יעקב יוסף השתתפו הערב (יום ב') בעצרת מול בית המשפט העליון בירושלים. כ-1,000 תומכים הגיעו לעצרת, בה הבהיר הרב ליאור כי הרבנים "צריכים להביע את דעתם ולא לחשוש שזה לא ימצא חן".

YNET, 04.07.11


שלישי
למה? מה זאת אומרת למה? כי זה רצון האלוהים, בני.
 

רביעי
בדיוק כמו הקמת המדינה, ושחרור הכותל, והשואה, והילד שנשכח ברכב הלוהט

הכל רצון האל

 

חמישי
וַיִּחַר אַף בָּלָק אֶל בִּלְעָם וַיִּסְפֹּק אֶת כַּפָּיו. וַיֹּאמֶר בָּלָק אֶל בִּלְעָם: לָקֹב אֹיְבַי קְרָאתִיךָ, וְהִנֵּה בֵּרַכְתָּ בָרֵךְ זֶה שָׁלֹשׁ פְּעָמִים! וְעַתָּה בְּרַח לְךָ אֶל מְקוֹמֶךָ... אָמַרְתִּי 'כַּבֵּד אֲכַבֶּדְךָ', וְהִנֵּה מְנָעֲךָ יְהוָה מִכָּבוֹד

וַיֹּאמֶר בִּלְעָם אֶל בָּלָק: הֲלֹא גַּם אֶל מַלְאָכֶיךָ אֲשֶׁר שָׁלַחְתָּ אֵלַי דִּבַּרְתִּי לֵאמֹר 'אִם יִתֶּן לִי בָלָק מְלֹא בֵיתוֹ כֶּסֶף וְזָהָב - לֹא אוּכַל לַעֲבֹר אֶת פִּי יְהוָה, לַעֲשׂוֹת טוֹבָה אוֹ רָעָה מִלִּבִּי. אֲשֶׁר יְדַבֵּר יְהוָה - אֹתוֹ אֲדַבֵּר!'

 

שישי
בלק, מלך מואב, מכיר את כהני הדת שלו. הוא יודע שרצון האל - גם הוא מטבע עובר לסוחר. הוא מכיר את המבט החסוד, את המילים הרכות שתמיד יסתדרו איכשהו עם מה שהיה מוסכם ממילא. הוא יודע שכהני הדת שלו לעולם לא יופתעו ממה שיזמנו להם עולמות הרוח. כי רצון האל, כמה מפתיע, תמיד יתאים לרצונם שלהם.

אבל בלעם מפתיע. אומר דברים שלא תכנן לומר. דברים שאינם עולים בקנה אחד עם הפופולאריות שלו בקרב תלמידים ומעריצים. בלעם חווה, במפתיע, גילוי אלוהים מטלטל, כזה שמסיט אותו מן הדרך הסלולה והנוחה של כהני הדת. לרגע אחד מפסיקה הדת להיות נעלי הבית הישנות והמנחמות, והופכת לחוויה מאתגרת ומסוכנת.

שביעי
ואולי רצון האל אינו אלא המעין האינסופי שממנו נובעים רצונותינו שלנו. המרחב האנושי האינסופי להיטיב או לפגום. זה שמכוחו אנו בונים סולמות אל השמיים.

 

מפטיר
"האלוהים אינו רוצה שרק נהיה מאושרים, אלא שנהפוך עצמנו למאושרים"

עמנואל קאנט

אלי ויסברט  

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי