מי אני ומה שמי

איך אתה מכנה את עצמך? מהי הסיכה שתחתיה אתה מוכן לפרוס את כנפיך המיובשות באלבום הזהויות הגדול? איך אתה מניח את עצמך על מפת העולם? אלי ויסברט – עליות –פרשת שלח

ראשון

אז למה מיי? מה זאת אומרת "למה"? שם יפה. מודרני כזה. טהור. כמו מיי פיינגולד. איזה יפה היא.

 

שני
רופא יהודי צעיר, גאוות אמו, סיים התמחות ברפואה פלסטית באחד מבתי החולים הטובים של ניו-יורק ויצא להתנדב בשמורת אינדיאנים בניו-מכסיקו.

כעבור שלושה שבועות הוא מתקשר לאמו הדואגת בברוקלין ומספר לה: אמא יקרה, בעוד שבוע אני מגיע הביתה עם ארוסתי החדשה, היא אינדיאנית ושמה 'כוכב זורח'. 'נחמד', אומרת אמא. 'גם לי יש עכשיו שם אינדיאני', ממשיך הדוקטור. 'מהיום אני מבקש שתכני אותי 'צבי רץ'. נחמד מאד, עונה אמא. למען האמת, קובע הבן, אני חושב שגם את צריכה עכשיו שם אינדיאני. אין צורך, משיבה אמא, יש לי כבר שם אינדיאני. באמת?, מתפלא הבן. אתה יכול לקרוא לי 'יושבת שבעה'.

 

שלישי

 
רק רסיס מפנינו השונות (cc-by-donger)


איך אתה מכנה את עצמך? מהי הסיכה שתחתיה אתה מוכן לפרוס את כנפיך המיובשות באלבום הזהויות הגדול? איך אתה מניח את עצמך על מפת העולם? שלום, אני הרופא שלכם? שלום, אני ינון? שלום, אני בעלה של ג'סי?

 

רביעי
אֵלֶּה שְׁמוֹת הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר שָׁלַח מֹשֶׁה לָתוּר אֶת הָאָרֶץ; וַיִּקְרָא מֹשֶׁה לְהוֹשֵׁעַ בִּן-נוּן - יְהוֹשֻׁעַ. 

 

חמישי
יהושע, כבר בקש משה עליו רחמים, שנאמר "ויקרא משה להושע בן נון יהושע" -  יה יושיעך מעצת מרגלים

(תלמוד בבלי, סוטה ז)

 

שישי
ואולי הפוך. הילד שנמשה מהמים לא נקרא "משוי" אלא "מושה". הצעיר שזקוק לישועה בין המרגלים לא ייקרא "הושע" אלא יעשה זאת בעצמו "יהושע"

 

שביעי
לכל איש יש שם שנתן לעצמו, והשם הזה, המונח שוב ושוב בפני העולם החיצון כמו כרטיס ביקור - מכובד או מצועצע, יוקרתי או זול. אנו עוברים משם לשם – "עובד", "מנכ"לית", "בעל", "אמא". השם, אותו אנו בוחרים לעצמנו, איננו רק שיקוף ביקורתי שלנו, שמבעדו ניבט רק רסיס מפנינו השונות, הוא גם האופן בו אנו מזמינים אחרים להביט בנו.

 

מפטיר
אז למה מיי, בעצם?! 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי