מי אני ומה שמי
עוד בפרויקט
עליות
המתים שלנו חג הקרבן: מתי נפסיק להתקרבן? יפה לכם? יאללה, תנוחו תפסיקו לחכות למשיח מי החליט מה זה בכלל מושלם? הנפילה זה מה שנשאר האומץ לקבל רגע של הולדת הולכים אל הלא נודע איתך הסליחה משא האדם המוכשר האח הגדול מקוצר רוח ועבודה קשה אש תמיד אלי, אלי היו פה לפנינו דרוש וקבל שכר שלום לתמימות מדורת השבט על קיר הנצח המדבר הנורא הזה מילים ומעשים בכוונה תחילה רצון האל המטה בידם פעם שלא היה אף פעם מי אני ומה שמי בין האצבעות מה שאי אפשר למחוק שיעור היסטוריה דרושים כהנים על הליכה ועמידה שכינה ביניהם הגוף יודע סודות האל כל הזכויות שמורות? קהילות מדומיינות של מי האור הזה? ערב רב לקחת חלק רק בן אדם שקט. בבקשה על חוף הסליחה אחים בדם על צחוק וביטחון על קו הגבול מתיבה סתומה בחזרה אל טוב הגנה עצמית מתקשים אמרתי לכם ממלכת כוהנים עם עין הרע ראש ולענה אבל וריק הלמות הלב מרכז הכובד אדם ואדמה ברינה יקצור מלאכת החיים תשוקה, זהירות אתגר החירות הכנה לתיקון בין הקירות שריפה, אחים ברית עולם השם המפורש סיפורי עמים אי שקט כפרה למקומות, היכון דור המדבר לא טוהר ולא הדר אלוהי מסכה ושכנתי בתוכם המכהנים עבד כי ימלוך האותיות הקטנות החיים הרגע שבו מישהו ניגש שפת הסימנים לכל איש יש עיין ערך: אהבה שקרנים כל אחד והעקידה שלו להיות כאן צא מן התיבה הפעם הראשונה Get a life!
אלי ויסברט
עם זה ננצח לראות את הברכה להיכנס בשערי הטומאה
פרשת שבוע
מרחב מוגן כולם מדברים עליך אחריו?
עליות
social
facebook whatsup email tweeter
אלי ויסברט //
16.6.11
עליות
הדפיסו
כתבה
שלחו
לחבר

מי אני ומה שמי

איך אתה מכנה את עצמך? מהי הסיכה שתחתיה אתה מוכן לפרוס את כנפיך המיובשות באלבום הזהויות הגדול? איך אתה מניח את עצמך על מפת העולם? אלי ויסברט – עליות –פרשת שלח

ראשון

אז למה מיי? מה זאת אומרת "למה"? שם יפה. מודרני כזה. טהור. כמו מיי פיינגולד. איזה יפה היא.

 

שני
רופא יהודי צעיר, גאוות אמו, סיים התמחות ברפואה פלסטית באחד מבתי החולים הטובים של ניו-יורק ויצא להתנדב בשמורת אינדיאנים בניו-מכסיקו.

כעבור שלושה שבועות הוא מתקשר לאמו הדואגת בברוקלין ומספר לה: אמא יקרה, בעוד שבוע אני מגיע הביתה עם ארוסתי החדשה, היא אינדיאנית ושמה 'כוכב זורח'. 'נחמד', אומרת אמא. 'גם לי יש עכשיו שם אינדיאני', ממשיך הדוקטור. 'מהיום אני מבקש שתכני אותי 'צבי רץ'. נחמד מאד, עונה אמא. למען האמת, קובע הבן, אני חושב שגם את צריכה עכשיו שם אינדיאני. אין צורך, משיבה אמא, יש לי כבר שם אינדיאני. באמת?, מתפלא הבן. אתה יכול לקרוא לי 'יושבת שבעה'.

 

שלישי

 my_ny_vmh_shmy
רק רסיס מפנינו השונות (cc-by-donger)


איך אתה מכנה את עצמך? מהי הסיכה שתחתיה אתה מוכן לפרוס את כנפיך המיובשות באלבום הזהויות הגדול? איך אתה מניח את עצמך על מפת העולם? שלום, אני הרופא שלכם? שלום, אני ינון? שלום, אני בעלה של ג'סי?

 

רביעי
אֵלֶּה שְׁמוֹת הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר שָׁלַח מֹשֶׁה לָתוּר אֶת הָאָרֶץ; וַיִּקְרָא מֹשֶׁה לְהוֹשֵׁעַ בִּן-נוּן - יְהוֹשֻׁעַ. 

 

חמישי
יהושע, כבר בקש משה עליו רחמים, שנאמר "ויקרא משה להושע בן נון יהושע" -  יה יושיעך מעצת מרגלים

(תלמוד בבלי, סוטה ז)

 

שישי
ואולי הפוך. הילד שנמשה מהמים לא נקרא "משוי" אלא "מושה". הצעיר שזקוק לישועה בין המרגלים לא ייקרא "הושע" אלא יעשה זאת בעצמו "יהושע"

 

שביעי
לכל איש יש שם שנתן לעצמו, והשם הזה, המונח שוב ושוב בפני העולם החיצון כמו כרטיס ביקור - מכובד או מצועצע, יוקרתי או זול. אנו עוברים משם לשם – "עובד", "מנכ"לית", "בעל", "אמא". השם, אותו אנו בוחרים לעצמנו, איננו רק שיקוף ביקורתי שלנו, שמבעדו ניבט רק רסיס מפנינו השונות, הוא גם האופן בו אנו מזמינים אחרים להביט בנו.

 

מפטיר
אז למה מיי, בעצם?! 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו אלינו
שתפו
facebook whatsup email tweeter linkedin insta gplus