מתיבה סתומה

צודק, אלוהים. וואלה צודק. הארץ נשחתה. הניסוי נכשל. טעם הפרי האסור חלחל והבאיש את לב האדם. צריך להתחיל מחדש. ונח? מה איתו? אלי ויסברט – עליות – פרשת נח

ראשון
וַיֹּאמֶר יְהוָה לְנֹחַ בֹּא-אַתָּה וְכָל-בֵּיתְךָ אֶל-הַתֵּבָה  כִּי-אֹתְךָ רָאִיתִי צַדִּיק לְפָנַי בַּדּוֹר הַזֶּה.  ב מִכֹּל הַבְּהֵמָה הַטְּהוֹרָה תִּקַּח-לְךָ שִׁבְעָה שִׁבְעָה אִישׁ וְאִשְׁתּוֹ וּמִן-הַבְּהֵמָה אֲשֶׁר לֹא טְהֹרָה הִוא שְׁנַיִם אִישׁ וְאִשְׁתּוֹ.  ג גַּם מֵעוֹף הַשָּׁמַיִם שִׁבְעָה שִׁבְעָה זָכָר וּנְקֵבָה לְחַיּוֹת זֶרַע עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ.  ד כִּי לְיָמִים עוֹד שִׁבְעָה אָנֹכִי מַמְטִיר עַל-הָאָרֶץ אַרְבָּעִים יוֹם וְאַרְבָּעִים לָיְלָה וּמָחִיתִי אֶת-כָּל-הַיְקוּם אֲשֶׁר עָשִׂיתִי מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה.  ה וַיַּעַשׂ נֹחַ כְּכֹל אֲשֶׁר-צִוָּהוּ יְהוָה. 
 

שני
צודק, אלוהים. וואלה צודק. הארץ נשחתה. הניסוי נכשל. טעם הפרי האסור חלחל והבאיש את לב האדם. צריך להתחיל מחדש.
 

שלישי
ונח? מה איתו? נוח שותק.


כמו לוט שמקבל בשתיקה את חורבנה של סדום. שותקים (פלאש90)

רביעי

כמו אדם וחוה שמקבלים בשתיקה את הגירוש מגן עדן. כמו קין שמקבל בשתיקה את גזירת הנדודים. כמו לוט שמקבל בשתיקה את חורבנה של סדום. שותקים.
 

חמישי
ולכאורה עסקנו בשלנו 
רק בשלנו 
בלי לבקש גדולות ונצורות. 
שלווה מופרת 
וכבר אחרת 
ואין טעם לכסות 
כי בפתח נכנסות - 
התמורות. 

זה בזו נביט 
ונתמה שנית 
אם ראינו נכונה 
לפעמים אני 
לפעמים אתה 
כה זקוקים לנחמה. 
 

(רחל שפירא)
 

שישי
ספר בראשית, ספר ההתחלות, לא יהיה ספרם של השותקים. גם לחוטאים השותקים וגם לצדיקים השותקים יוקדשו מספר פסוקים ותו לא. את אור הזרקורים יפנו פסוקי בראשית - ובעקבותיהם התורה כולה - למתקוממים, למתפללים, למתחננים. אין לתורת ישראל עניין בממלמלי "אמרתי לכם". אין לתורת ישראל עניין בענווים הממלטים את נפשם מן הספינה הטובעת.
 

שביעי
נח יינצל, ישתכר, יתגלה בקלונו ויצא מסיפור הראשית בלי להותיר חותם. חייל על לוח השחמט האלוהי. אברהם יתקומם כנגד מחיית סדום - ויהיה לאביהם הגדול של מאות מיליוני מאמינים בעולם כולו. מאמינים מסוג חדש, שתפקידם האלוהי הוא למחות נגד דין האלוהים, ולהביא חסד.
 

מפטיר
מאמינה באלוהים? אל תוותרי לו. 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי