משא האדם המוכשר

הכישרון הוא הגורל, תביעה להיות ולמצות את מה שאנחנו, למען כל מי שאיננו אנחנו. האם אנחנו מצליחים לממש את עצמנו בעולם? אלי ויסברט בזווית אישית לפרשת מקץ

ראשון
מוכשר. כולם אומרים את זה. מהללים ומשבחים על מתנת האל הזאת שמלווה אותך כמו קסם. יש לך את זה.

 

שני
אז מה?
מה זה אומר, הכישרון? מה זה מצדיק? מה זה נותן, מלבד יכולת מסוימת, אחת, שלך יש ולאחרים - פחות?

 

הכוכב הבא
מחפשים את הכישרון. מתוך אינסטגרם

 

שלישי
גם אני מיוחד כמו כל אחד אחר (יוני בלוך)

 

רביעי
זה לא אני שפותר חלומות, הוא אומר; זה האלוהים שמתגלה מבעדי.

שימו את עצמכם במקומו. נער צעיר, מלא בחלומות על גדולה, שכנגד כל מאמצי אֶחָיו מוצא את עצמו נשלף מהכלא, עומד מול מלך מצרים, פותר לו חלומות. לא יאמר לעצמו "שיחקתי אותה"?



חמישי
ו
יִּשְׁלַח פַּרְעֹה וַיִּקְרָא אֶת יוֹסֵף; וַיְרִיצֻהוּ מִן הַבּוֹר, וַיְגַלַּח וַיְחַלֵּף שִׂמְלֹתָיו, וַיָּבֹא אֶל פַּרְעֹה. וַיֹּאמֶר פַּרְעֹה אֶל יוֹסֵף "חֲלוֹם חָלַמְתִּי וּפֹתֵר אֵין אֹתוֹ, וַאֲנִי שָׁמַעְתִּי עָלֶיךָ לֵאמֹר: תִּשְׁמַע חֲלוֹם לִפְתֹּר אֹתוֹ". וַיַּעַן יוֹסֵף אֶת-פַּרְעֹה לֵאמֹר "בִּלְעָדָי, אֱלֹהִים יַעֲנֶה אֶת שְׁלוֹם פַּרְעֹה".   

 

שישי
"ואמנם מי שהוא בעל שכל ישר, אפילו אם זכה להיות חכם גדול ומופלג, באמת כשיסתכל ויתבונן יראה שאין מקום לגאווה והתנשאות. כי הנה מי שהוא בעל שכל, שיודע יותר מהאחרים; אינו עושה אלא מה שבחוק טבעו לעשות - כעוף שמגביה לעוף לפי שטבעו בכך, והשור מושך בכוחו לפי שחוקו הוא; כן מי שהוא חכם - הוא לפי שטבעו מביאו לזה...

 

אם כן, אין כאן להתנשא ולהתגאות; אלא אם יש בו חכמה רבה, הנה הוא מחויב ללמדה... אם עשיר הוא - ישמח בחלקו, ועליו הוא לעזור למי שאין לו; אם גיבור הוא - עליו לעזור לכושלים ולהציל לעשוקים. "

(רבי משה חיים לוצאטו, "מסילת ישרים")

 

שביעי
כל תכונה, כל יתרון, כל איכות שיש בנו - לא פרס. שליחות. לא אלת המזל נשקה על ראשנו והעניקה לנו חכמה, יצירתיות, מוסיקליות; הכישרון איננו מתנת חינם, שלנו ולהנאתנו. הכישרון הוא הגורל, תביעה להיות ולמצות את מה שאנחנו, למען כל מי שאיננו אנחנו. מבעד לייחוד מתגלה ייעוד. מבעד לכישרון מתפרץ סיפור חיים שתובע מימוש.

 
 

בתהילה לא נזכה בזכות הכישרון, אלא בזכות הדרכים בהן בחרנו לממש אותו.

 

מפטיר
"הוא היה אומר: אם למדת תורה הרבה, אל תחזיק טובה לעצמך, כי לכך נוצרת".

(בשם רבן יוחנן בן זכאי, פרקי אבות)

 

 

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי