כולם מדברים עליך

אני חושב על אסתר המתענה, על המבוכה מול ההיסטוריה שעוד לא נכתבה, על כותרות העיתונים בימים ההם ובזמן הזה, ולרגע אחד עומד משתאה מול העתיד. לאן כל זה הולך? אלי ויסברט - עליות - פרשת צו

ראשון

וַיַּקְרֵב מֹשֶׁה אֶת אַהֲרֹן וְאֶת בָּנָיו, וַיִּרְחַץ אֹתָם בַּמָּיִם, וַיִּתֵּן עָלָיו אֶת הַכֻּתֹּנֶת... וַיָּשֶׂם עָלָיו אֶת הַחֹשֶׁן, וַיִּתֵּן אֶל הַחֹשֶׁן אֶת הָאוּרִים וְאֶת הַתֻּמִּים...  וַיָּשֶׂם עַל הַמִּצְנֶפֶת אֶל מוּל פָּנָיו אֵת צִיץ הַזָּהָב, נֵזֶר הַקֹּדֶשׁ... וַיִּקַּח מֹשֶׁה אֶת שֶׁמֶן הַמִּשְׁחָה... וַיְקַדֵּשׁ אֹתָם.

 

שני
וּבְהַגִּיעַ תֹּר נַעֲרָה וְנַעֲרָה לָבוֹא אֶל הַמֶּלֶךְ אֲחַשְׁוֵרוֹשׁ, מִקֵּץ הֱיוֹת לָהּ כְּדָת הַנָּשִׁים שְׁנֵים עָשָׂר חֹדֶשׁ, כִּי כֵּן יִמְלְאוּ יְמֵי מְרוּקֵיהֶן  שִׁשָּׁה חֳדָשִׁים בְּשֶׁמֶן הַמֹּר וְשִׁשָּׁה חֳדָשִׁים בַּבְּשָׂמִים וּבְתַמְרוּקֵי הַנָּשִׁים. וּבָזֶה הַנַּעֲרָה בָּאָה אֶל הַמֶּלֶךְ - אֵת כָּל אֲשֶׁר תֹּאמַר יִנָּתֵן לָהּ, לָבוֹא עִמָּהּ מִבֵּית הַנָּשִׁים עַד בֵּית הַמֶּלֶךְ.

 

שלישי
בפתחם של שני היכלות, בשני עולמות שאין רחוקים מהם, מתכוננים אהרן ואסתר לבוא אל המלך. האם ירצה בהם? האם יישאו חן לפניו? 

 

רביעי

אני חושב על אסתר. על שלושת ימי הצום. על האֵימָה. אֵימָה משתקת של מי שנבחרה לרשת את כתרה של מלכה מורדת. האם היא פוסעת באותה הדרך? ושתי מרדה וביישה את המלך בפני אורחיו. אסתר מבקשת למרוד בצו המלך שהופץ ב-127  מדינות. האם גורלה יהיה כגורל קודמתה?

חמישי
ובבתי הכנסת, מה אמרו עליה? על היתומה היהודייה המיוחסת והיפה שנישאה למלך הגוי? כמה מהר התנערו ממנה אחיה היהודים בשושן הבירה? מה הטיחו בפניה? מה לחשו עליה מאחורי גבה?

 

שישי
אהרן, בחיר בני ישראל, נכנס אל המלך - ושכל שניים מבניו. אסתר, המתבוללת, נכנסה אל המלך - והצילה את עמה מחורבן. כאן יצאה אש מלפני המלך, כאן הושט השרביט וניתנה הטבעת. מי יידע מהו רצון האל? מי יידע מהו המעשה הנכון?  

 

שביעי
אני חושב על אסתר המתענה, על אהרן הנרגש, על המבוכה מול ההיסטוריה שעוד לא נכתבה, על כותרות העיתונים בימים ההם ובזמן הזה, ולרגע אחד עומד משתאה מול העתיד. לאן כל זה הולך? מה הוא רוצה הפעם?

 

מפטיר
"ואף שיש חולקין לעניין חנוכה... מכל מקום תענית אסתר נתקבלה בכל ישראל"
(הרב יחיאל מיכל עפשטיין, "ערוך השולחן")

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי