הכנה לתיקון

מה כבר יכולה הכפרה לעשות? כפרה מלשון כֹּפֶר, אותו חומר שמרח נח על תיבתו מבית ומחוץ. כמוהו היא מכסה, מטייחת. מוחקת – אבל לא מעלימה. אלי ויסברט – עליות – פרשת ויקרא

ראשון
בא מלא. המצפון קורע מבפנים. אוכל אותו. משתקף אליו מכל מקום, במבט של האשה, בהתרחקות הסמויה של החברים, ברתיעה הקלה. לבד מול הראי הוא לא רוצה לראות איש חוטא.

מראה.jpg
לבד מול הראי הוא לא רוצה לראות אדם חוטא (פלאש 90)


שני
וְהֵבִיא קָרְבָּנוֹ...

וְסָמַךְ אֶת יָדוֹ...

וְשָׁחַט...

וְלָקַח הַכֹּהֵן...

וְנָתַן...

וְאֶת כָּל דָּמָהּ יִשְׁפֹּךְ...

וְאֶת כָּל חֶלְבָּהּ יָסִיר...

וְהִקְטִיר הַכֹּהֵן...

וְכִפֶּר עָלָיו הַכֹּהֵן

וְנִסְלַח לוֹ.

שלישי
תיאוריית הדיסוננס הקוגניטיבי (Dissonance בלטינית, Dis-חוסר, sonus-קול), שנהגתה על ידי לאון פסטינגר בשנות החמישים, טוענת כי שמירת העקביות היא מניע מרכזי לאדם. אדם המאמין בעמדה מסוימת אך פועל בצורה המנוגדת לעמדה זו, יחוש תחושה בלתי נעימה של דיסוננס, מעין היעדר הרמוניה. תחושה זו תדרבן אותו לשנות את עמדותיו, או להתחיל להאמין בעמדה חדשה, כדי להקטין את הדיסוננס (הקונפליקט) בין העמדה להתנהגות, או לחלופין, הוא ידורבן להתאים את התנהגותו לעמדה בה הוא מחזיק.
(וויקיפדיה)

רביעי
מה כבר יכולה הכפרה לעשות? כפרה מלשון כֹּפֶר, אותו חומר שמרח נח על תיבתו מבית ומחוץ. כמוהו היא מכסה, מטייחת. מוחקת - אבל לא מעלימה. 

Antichrist1.jpg
הכוח לעבור את היום. האפיפיור מוכר שטרות מחילה
חמישי
חטא? לא הייתי אומר חטא. צריך להתייחס אל הנסיבות, אל העבר של מרשי. צריך לראות את הדברים בהקשר הכללי, הרחב יותר. צריך להבין את המשמעויות של המקרה וללמוד את פרטי התיק. ובכלל, 'חטא' זו מילה קשה. מרשי הוא אדם נורמטיבי, בעל משפחה, עושה מילואים. אל תגידו 'חטא'.

שישי
הכפרה אינה תיקון. הכפרה רק נותנת את הכוח לעבור את היום. לסחוב את המצפון המתייסר עוד מטר או שניים. הכפרה היא הטלטלה שהלב צריך לעבור כדי להכיר בחטא, כדי להיות נכון לומר לעצמך - חטאתי. זו האמת.
את שלוות הנפש תביא רק התשובה, שמתחילה כבר ללבלב בעמקי הנפש.

שביעי
לבקש כפרה. להצהיר "חטאתי". על הזדונות. על השגגות. לצאת מארבע האמות הפרטיות, להקריב את קרבן הכבוד העצמי. לעמוד מול האשה, מול הילדים, מול החברים ולומר - קודם כל לעצמך - חטאתי, עכשיו אני יוצא לתקן.

מפטיר
אל תפחדי. כל קרבן כומס בתוכו קירבה. גם קרבן תודה, גם קרבן חטאת.

Model.Data.ShopItem : 0 6

עוד בבית אבי חי